Aktivna gradilišta
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Putnikovo Brdo – Medakovo, potpisan je 11. studenoga/novembra 2022. godine.
Izvođač radova je Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. (Italija).
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 167,062,555.93 eura sa PDV-om, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca.
Izgradnja ove dionice će se finansirati sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Na dionici Putnkovo Brdo – Medakovo će se graditi sljedeći objekti: šest mostova, jedan manji tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na Koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, izmještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine cca 3,5 kilometara te rekonstrukcija lokalnih cesta.
TEHNIČKI OPIS
Dužina dionice je 8,5 km. Početak trase je na izlazu iz tunela Putnikovo brdo 2 na međuentitetskoj granici. Dalje se trasa pruža prema petlji Usora na kojoj se nalazi bočno naplatno mjesto nakon kojeg trasa prelazi mostom preko regulisanog korita rijeke Usora te preko mostova dolazi do naselja Karuše. U Karušama trasa prolazi kroz brdo te je na toj lokaciji predviđen cut & cover sistem u dužini od 220 m. U nastavku trasa prolazi kroz naseljena mjesta Tešanjka i Medakovo kao i nenaseljena područja. Dionica se završava poslije petlje Medakovo.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Medakovo – Ozimice, potpisan je 09. ožujka/marta 2023. godine.
Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši Yuksel PROJE A.S. – Trasa d.o.o. Sarajevo Joint Venture.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao.
Izgradnja dionice Medakovo – Ozimice financirat će se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Na dionici Medakovo – Ozimice, ukupne dužine 21,5 km, gradit će se pored otvorene trase, šest mostova, jedan manji tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono i bočno naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Također, dio projekta je i regulacija rijeke Usore u dužini potrebnoj za izvođenje predmetne dionice autoceste na Koridoru Vc, regulacija rijeke Tešanjke, izmještanje postojeće magistralne ceste M-4, dužine cca 3,5 kilometara te rekonstrukcija lokalnih cesta.
TEHNIČKI OPIS
Dužina dionice prema glavnom projektu iznosi 21,5 km. Početak dionice je lociran nakon petlje Medakovo, a u idućih cca 10 km trasa prolazi većinom kroz naseljena mjesta: Medakovo, Alispahići, N.Šeher, Ljubatović. Na trasi se nalazi i tunel dužine cca 2200 m, te dva dvostrana odmorišta. Nakon izlaska iz tunela trasa je položena prema jugu. U nastavku trasa prolazi obodima manjih naselja, te dolazi do petlje Ozimice gdje je i kraj predmetne sekcije.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Poprikuše – Nemila, potpisan je 16. studenoga/novembra 2020. godine.
Izvođač radova je Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S (Turska).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. (Italija).
Vrijednost Ugovora za izgradnju dionice Poprikuše – Nemila je 208.059.247,42 eura sa PDV-om, odnosno 177.828.416,60 eura bez PDV-a. Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 milijuna eura, Europske investicijske banke (EIB) u visini od 90 milijuna eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milijun eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Predviđeni rok izgradnje je 42 mjeseca odnosno maj 2024. godine.
TEHNIČKI OPIS
Dionica Poprikuše – Nemila, ukupne dužine 5,5 km, gradi se prema ugovoru „design and build” (projektiraj i izgradi – žuti FIDIC).
Početak dionice je u neposrednoj blizini naselja Poprikuše, južno od grada Žepča. Na predmetnoj dionici od značajnijih objekata projektovan je tunel Golubinja (L=3659 m), mostovi Golubinja 1 (L=423,5/476,5 m) i Bosna (L=196/204 m) te vijadukti Golubinja 2 (L=138/138 m) i Kovanići (L=116/129 m). Dionici pripada i petlja poprikuše kao i Centar za kontrolu prometa.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc, dionica Nemila – Vranduk, potpisan je 28. veljače/februara 2022. godine.
Izvođač radova je HGG Insaat Anonim Sirketi. (Turska).
Nadzor nad izvođenjem radova je Adel Al-Obaid Engineering Consultants and Ipsa Institut d.o.o.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 64.956.530,00 eura sa PDV-om, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca.
Izgradnja dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Kuvajtskim fondom za Arapski ekonomski razvoj (KFAED).
TEHNIČKI OPIS:
Ova dionica se nastavlja na dionicu Poprikuše – Nemila, početak je u Topčić Polju, a kraj na lokaciji iznad naselja Stara Stanica. Ukupna dužina poddionice je 5,67 km i gradi se prema FIDIC Uvjetima Ugovora o građenju – „Crvena knjiga“.
Autocesta je projektovana sa dva, razdjelnim pojasom odvojena kolnika, koji će imati po dvije vozne trake širine 3,75 m i jednu zaustavnu traku širine 2,50 m. Na trasi autoceste projektovani su sljedeći objekti: vijadukt “Stara Stanica” dužine l=38,0 m i 4 podvožnjaka.
Na izmještenom dijelu magistralne ceste, na potezima gdje trasa magistrale dolazi u koliziji sa rijekom Bosnom gradiće se dva mosta M1 i M2 oba dužina l=185,0 m. Također, planirana je izgradnja i jednotračne kružne raskrsnice u naselju Nemila.
U sklopu izgradnje poddionice Nemila – Vranduk izvodi se i regulacija rijeke Bosne kroz Nemilu u dužini oko 3,0 km.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Vranduk – Ponirak potpisan je 15. maja 2019. godine.
Izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši konzorcij DRI upravljanje investicij d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo (BiH).
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Vranduk – Ponirak je 76.592.799,03 eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).
Predviđeni rok izgradnje je 24 mjeseca, odnosno august 2021. godine.
TEHNIČKI OPIS:
Trasa autoceste poddionica Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5.3 km. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 (L=390 m) i Vranduk 2 (L=340 m) koji se izvode tehnologijom konzolne gradnje i tunel Vranduk (L=400 m) te tri manja vijadukta ukupne dužine 300 m. Specifičnost trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta se nalazi u većem dijelu u zasjeku zbog čega je isprojektovan značajan broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane zemlje.
Ugovor o izgradnji autoceste na Koridoru Vc dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), poddionica Ponirak – Vraca potpisan je 01. augusta 2019. godine.
Izvođač radova je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo (BiH).
Nadzor nad izvođenjem radova vrši PROYAPI Engineering and Consulting INC. Balgat Ankara (Turska).
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 59.408.825,00 eura bez uključenog PDV-a, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Predviđeni rok izgradnje je 30 mjeseci odnosno april 2022. godine.
Ugovor o izgradnji poddionice tunel Kvanj – Buna potpisan je 04.10.2024.godine.
Izvođač radova je konzorcij koji čine China Road and Bridge Corporation, Azvirt Limited Liability Company i Hering d.d. Široki Brijeg.
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tunel Kvanj – Buna iznosi 125.231.549,16 eura bez PDV-a, a financirat će se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Rok za završetak izgradnje poddionice Tunel Kvanj – Buna je 30 mjeseci.
Poddionica Tunel Kvanj – Buna duga je 5,25 kilometara i dio je dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m). Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom “Rotimski potok” (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.
Neposredno prije završetka ove poddionice bit će izgrađen natputnjak “Rujevice” (44 m) kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu izgradnje ove poddionice planirana je i izgradnja priključne prometnice na put Buna – Rotimlja, dužine 1414 m, s privremenim naplatnim mjestom.
Ugovor o nastavku radova na izgradnji tunela Hranjen- Faza I – nastavak LOT 1 (iskop i izrada primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi) i početak radova LOT 2 (ugradnja dijela sekundarne tunelske obloge) je potpisan 29.07.2022. godine.
Izvođač radova je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo, Bosna i Hercegovina.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo.
Vrijednost radova je 33.665.702,06 KM bez PDV-a, a nadzora je 1.499.982,00 KM bez PDV-a
Sredstva su osigurana iz Budžeta Vlade FBiH, i to pod stavkom koja se odnosi na gradnju autoputeva i brzih cesta.
Ugovora o probijanju glavne i servisne cijevi i izrade primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen, što predstavlja početak izgradnje prve faze brze ceste Sarajevo – Goražde potpisan je 22. septembra 2018. godine.
Izvođač radova je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo, Bosna i Hercegovina.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo.
Vrijednost radova je 81.899.883,00 KM sa uračunatim PDV-om, a sredstva u visini od 65 miliona KM su osigurana Odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti BH Telecoma.
TEHNIČKI OPIS:
Tunel Hranjen bit će dug 5,5 kilometara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
Radi sigurnosti učesnika u saobraćaju tunel će imati 16 prolaza za evakuaciju pješaka, pet poprečnih prolaza za interventna vozila (u slučaju požara) kao i 10 parkirnih niša za zaustavlja vozila u kvaru.
Rok za izgradnju ovog najdužeg cestovnog tunela u Bosni i Hercergovini je 36 mjeseci.
Projekt izgradnje brza ceste duge 19,4 kilometara koja će spojiti Sarajevo i Goražde u poluprofilu vrijedan je 190 miliona KM i podijeljen je u dvije faze. Radovi drugog lota prve faze će uključivati sekundarnu oblogu i opremanje tunela i izradu brze ceste u poluprofilu.
Izgradnja tunela Hranjen predstavlja historijski projekat za Goražde jer će se cestovna udaljenost ovog grada na Drini i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara. S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i pol.
Dužina poddionice LOT 3B je 1,44 kilometra, a radove izvodi domaća firma Euro-Asfalt d.o.o. Sarajevo.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši Konzorcij: Divel d.o.o. Sarajevo, Saraj Inžinjering d.o.o. Sarajevo i Institut za građevinarstvo “IG” d.o.o. Banja Luka
Vrijednost ugovora je 23.283.000 KM sa PDV-om i finansira se iz vlastitih sredstava JP Autoceste FBiH.
Na ovoj poddionici gradit će se dva vijadukta..
Rok izgradnje je 14 mjeseci od dana uvođenja izvođača u posao.
LOT 3B je riješen kao gradski put sa dvije saobraćajne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.
Trasa LOT 3B je spoj petlje Vlakovo sa petljom na Mostarskom raskršću na magistralnu cestu M-17/M-5.
Izgradnjom LOT 3B omogućit će se bolja saobraćajna povezanost autoceste na Koridoru Vc sa mrežom saobraćajnica nižeg ranga, magistralnim i lokalnim cestama. Konkretnije, omogućit će se direktna veza za vozila koja prema petlji Vlakovo na autocesti dolaze sa kružnog toka na Mostarskom raskršću, odnosno iz pravca Kiseljaka, Rakovice, Pazarića i Hadžića.
Ugovor o izgradnji brze ceste Lašva – Nević Polje (Lot 5) potpisan je 26.04.2022. godine.
Izvođač radova je firma Hering d.d. Široki Brijeg.
Nadzor nad izvođenjem radova vrši Konzorcij: DIVEL d.o.o. Sarajevo i Zagrebinspekt d.o.o. Mostar
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 74.904.570,00 KM sa uračunatim PDV-om, s rokom
završetka izgradnje od 20 mjeseci. Izgradnja dijela brze ceste Lašva-Nević Polje, Lot 5 – petlja Vitez izlaz iz poslovne zone – petlja Nević Polje će se finasirati namjenskim sredstvima iz Budžeta Vlade FBiH.
TEHNIČKI OPIS:
Dužina sekcije ovog lota je 4,8 km, a na ovoj sekciji gradit će se četiri mosta i jedan vijadukt. Početak sekcije Lot-a 5 se nalazi poslije petlje Vitez – izlaz iz poslovne zone, koja će biti izgrađena u sklopu gradnje Lot-a 4 (Poslovna zona Vitez). Na kraju sekcije Lot-a 5 predviđena je izgradnja petlje Nević Polje tipa denivelirani kružni tok. Na mjestu petlje, brza cesta se pristupnim rampama priključuje na magistalni put M-16.4 Nević Polje – Bugojno. Lot 5 je riješen kao cesta sa karakteristikama brze ceste sa dvije saobraćajne trake (vozna i preticajna) za svaki smjer kretanja.
U sklopu izgradnje ove dionice brze ceste je predviđena i regulacija rijeke Lašve na mjestima gdje je u koliziji sa trupom ceste.